Logo en huisstijl

Je logo en huisstijl: de visuele identiteit van je merk

Je logo en je huisstijl vormen de basis van de visuele identiteit van je merk. Zie het logo als de fundering van je merk en de huisstijl als het 'omhulsel': datgene er op deze fundering gebouwd wordt. Zowel je logo als je huisstijl dragen uit wie je bent, zonder dat daarbij tekst aan te pas komt. Het ontwikkelen van een logo en daarbij horende huisstijl is een belangrijk en soms ingewikkeld proces, waar wij je graag in bijstaan. 

Logo ontwerp

Logo's zijn er in alle vormen, maten en kleuren. Het is belangrijk een logo te kiezen dat echt bij jou en je bedrijf past. Daarom bepalen we in het begintraject van zo'n logo ontwikkeling eerst wat de identiteit van je bedrijf is. We stellen vragen als; "wat is de achtergrond van je bedrijf?", "wie zijn je klanten?" en "wat wil je met je logo uitstralen?". 

Vervolgens gaan we aan de slag met Illustrator en leveren we in de eerste ronde een twee- tot drietal voorstellen op. Samen met de klant bepalen we welk logo het beste bij hen past en wat er eventueel nog aan veranderd moet worden. Hierop volgt een eventuele correctieronde. Voor ons is de tevredenheid van de klant het belangrijkst: wij stoppen dan ook niet voordat we een logo hebben aangeleverd waar de klant echt trots op kan zijn.   

​Een logo leveren we in verschillende bestandsformaten bij je op. Standaard zal dit een drukwerkversie (in eps) en een digitale versie (in png of jpg) zijn. Indien nodig kunnen we samen met je de PMS-kleuren bepalen zodat je altijd dezelfde kleurresultaten behaalt bij het laten drukken van je logo. Meer over kleurgebruik bij drukwerk lees je in onze blog hierover. 

​​Ontwikkeling​ huisstijl

Bij een akkoord op het logo vertalen we deze door naar een complete huisstijl. Een herkenbare huisstijl bestaat uit een aantal elementen, namelijk een woord-/beeldmerk, kleur, typografie en vormen. Allemaal passend bij het gewenste imago van de organisatie. Een sterke, herkenbare huisstijl is van groot belang: door de huisstijl consistent door te voeren in alle communicatiemiddelen wordt de herkenbaarheid versterkt, wat dan weer bijdraagt aan de naamsbekendheid. 



​Wij ontwikkelen niet alleen je huisstijl, maar kunnen ook het drukwerk regelen. Een kleine greep uit ons portfolio: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, presentaties, folders, advertenties, posters en campagnes. Indien gewenst zetten we de nieuwe huisstijl ook door op je website door middel van een redesign.

Als er behoefte is aan een overzichtelijk document waarin de huisstijl en de huisstijlrichtlijnen worden vastgelegd, kunnen we een huisstijlhandboek voor je realiseren. Door de huisstijl in een handboek vast te leggen kan er geen onduidelijkheid meer ontstaan over de visuele identiteit van je organisatie en de uitingen die daaruit volgen. Vooral bij grotere organisaties, waarbij er met meerdere afdelingen wordt gewerkt aan een visuele identiteit, is het laten ontwikkelen van een huisstijlhandboek een aanrader. 

Wil je een logo en/of huisstijl door ons laten ontwikkelen? Laat het ons weten, wij helpen je graag verder!