Succesvol dankzij goede content, zó werkt dat

Anouk Legtenberg
07 Juli 2020
Geschreven door: Anouk Legtenberg

Hoe belangrijk is content in jouw ogen? Het is iets wat niet onderschat zou moeten worden en wat de investering meer dan waard is. Content maakt of kraakt namelijk jouw uitstraling, maar ook bijvoorbeeld je vindbaarheid. Wij vertellen je waarom het nog meer belangrijk is je content op orde te hebben en hoé dit precies invloed heeft op jouw bedrijf. Goede content…

1.… wordt gevonden

Je hebt al een streepje voor, of eigenlijk een hele grote streep voor, wanneer je op Google goed te vinden bent in de organische zoekresultaten. Daarvoor moet je site op allerlei vlakken op orde zijn. Ook op het vlak van content. Wat is jouw specialisatie? Waar wil je op gevonden worden? Nog belangrijker is echter: waar kún je op gevonden worden? Goede content is optimaal voor de zoekmachine. Dat wil zeggen dat het kwantitatief voldoende is en dat het tegelijkertijd relevant is. Relevant voor Google én je bezoeker. Optimaliseer je teksten en zie hoe je omhoog klimt in de zoekresultaten. Overigens trek je ook het juíste publiek aan op deze manier. Alleen hen die geïnteresseerd zijn of kunnen worden in jouw product of dienst.

2.… straalt autoriteit uit

Je bent gevonden door iemand die (mogelijk) geïnteresseerd is. Nu moet je je gaan bewijzen. Waarom moet de bezoeker voor jou kiezen? Jij kunt de (potentiële) klant natuurlijk alles vertellen over je vakgebied. Iemand die zoekt naar een product of dienst in jouw vakgebied, zoekt naar een betrouwbare en deskundige partij. Met de juiste content laat jij zien dat deze persoon bij jou aan het juiste adres is.

3.… is leesbaar

Goede content legt de luie lezer in de watten. Het zorgt ervoor dat je teksten makkelijk te lezen zijn, zonder omweggetjes. Je content is relevant en to-the-point, zodat de lezer direct vindt waar hij naar op zoek is. Ga ervan uit dat je bezoeker weinig tijd en zin heeft om veel te lezen. Dat kan door to-the-point te schrijven, maar ook door bepaalde content aan te bieden in een visuele vorm, zoals een infographic of video.

4.… lokt interactie uit

Het gaat over wat de bezoeker wil weten. Dat gaat boven wat jij graag wilt vertellen. Goede content is belangrijk omdat het zorgt dat de lezer erop gaat reageren. Hetzij door te liken of te delen op social media, hetzij door zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of een andere vorm van conversie waar te maken.

5.… bouwt relaties op

Je zorgt er met de juiste content voor dat de bezoeker leest over wat hij wíl lezen. Je wordt écht interessant en beantwoordt zijn vragen. Wist je dat een groot deel van de lezers een positiever gevoel krijgt over het bedrijf na het lezen van relevante, persoonlijke content? Met goede content bouw je een (langdurige) vertrouwensband op.

Jouw lezer overtuigen met relevante, persoonlijke en leesbare content?

Bij Dunique optimaliseren we je content, maar kunnen we het ook voor je creëren. Wij vertalen jouw informatie in content die gevonden wordt en die je bezoeker écht overtuigt. Meer weten over content ondersteuning van Dunique? Neem contact met ons op!

Hulp nodig bij het overtuigen van je doelgroep?

Neem contact op
Ook interessant
Alle items

Wij zijn Dunique